Kryssning dag 1: Västra Maui

Jag har gjort en karibienkryssning förut och förväntade mig att taxibilar och olika arrangörer skulle vänta på piren för att ta en till någon mysig stad eller bästa stranden men så var inte fallet när vi gick av. Vi lade till med båten mitt i ett hamn- och industriområde och taxi till en strand skulle gå lös på mer än 100 dollar enkelresa så trots att alla små hyrbilar var slut och vi fick hyra en stor bil till skyhögt pris så var det fortfarande det billigaste alternativet.

Vi begav oss mot västkusten där de finaste och framförallt lugnaste stränderna finns så här års (deras vinter består av mer regn och stora vågar med starka strömmar i havet). I Kaanapaali lyckades vi inte hitta ner till stranden på grund av alla resorts som lagt sig som en mur runtomkring men i Kapalua Bay hade vi mer tur och kom ner till en fin liten strand som för några år sedan blivit utsedd till USA's bästa. När jag gick i vattnet så möttes jag av en helt enorm havssköldpadda. Därefter tog vi en tur förbi mysiga staden Lahaina.

Vi avslutade dagen tidigt eftersom Fredrik kände sig febrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0