Slutet på en era

Det är nu sista kvällen i USA. Tiden i New York har varit lika bra som New York är som stad, det vill säga, fantastisk. Invånarna skulle helt klart behöva en charmkurs men annars är allt kanon. Jag kan förstå varför sydstatarna klagar på att yankeesarna är dryga. Vi har hittills inte mött en enda trevlig New York-bo. Faktum är att de inte räcker med att de inte är trevliga, de är rent av otrevliga.

Vi har nu sett all sightseeing och idag slutfördes all shopping. Hur bra New York och allt annat än varit, så kan ni inte ana hur mycket vi längtar hem just nu. Hade man åkt hit på en weekend så hade man nog njutit mer eller på ett annat sätt men vi har fortfarande sett staden och fått ut det mesta av den.

Nu vill jag bara hem till familj, vänner och vår lägenhet. Sova i min alldeles egna säng och kunna laga svensk god mat i vårt alldeles egna kök. Jag saknar gott bröd, gott smörgåspålägg, svenska bakverk (gissa vem som ska baka kladdkaka?), svenskt godis och en massa annat.

Nu är det nära!

1 dygn till avresa. Knappt 1,5 dygn till hemkomst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0